Beszédjavító tagozat

 

 

Beszédjavító első osztály végén szakértői kontrollvizsgálat határozza meg az iskolai pályafutás irányát.

Szükség esetén az általános iskolába kerüléskor a terápia folytatását biztosítjuk.

 

Kövessen minket a Facebookon is!

www.facebook.com/beszedjavitoelokeszito?ref=h

 

BESZÉDJAVÍTÓ TAGOZAT

óvodai csoportok

első osztályok

Elérhetőségeink:

Székhelyintézmény:

KECSKEMÉTI EGYMI

Kecskemét, Nyíri út 30.

Telefon/fax: 76/ 328-075

email: altisk@nyiriisk.sulinet.hu

honlap: www.gyogyped.hu

EGYMI kihelyzett telephelyein találhatók

a

BESZÉDJAVÍTÓ ÓVODAI CSOPORTOK

Cím: Kecskemét, Juhar uca 23.

BESZÉDJAVÍTÓ OSZTÁLYOK

Cím: Móra Ferenc Általános Iskola

Kecskemét, Forradalom u. 1.

Segítő szakemberek:

Logopédusok

Gyógypedagógusok

Óvodapedagógusok

Tanítók

Gyógypedagógiai asszisztensek

Mozgásterapeuták

Gyermekpszichológus

Audiológus, fül-orr-gégész szakorvos

Célunk:

A gyermekek iskolára való felkészítése annak érdekében, hogy minél sikeresebben kezdhessék meg az általános iskolai tanulmányaikat.

Kiket fogadunk?

Óvodáskorú és tankötelessé váló (6 évet betöltött), ép értelmű gyermekeket,
akiknek a beszéd és nyelvi fejlődésükben elmaradás, zavar jelentkezik.

Bekerülés módja és feltételei:

Szakértői bizottságok (megyei/országos) vizsgálata és javaslata

A vizsgálatot kezdeményezheti:

szülő és az intézmény (óvoda)

MILYEN TÜNETEKRE FIGYELJENEK A SZÜLŐK, PEDAGÓGUSOK

Beszédbeli eltérések

 

  • Megkésett, vagy lassú beszédfejlődés
  • Nehezen érthető beszéd
  • Kifejezésbeli nehézségek
  • Szegényes, elmaradt szókincs
  • Hibásan ejtett hangok
  • A szavak kezdetének gyakori ismétlése
  • Pontatlan beszédértés
  • Nem köti le a mese
  • Nehezen tanul verseket

Járulékos tünetek:

 

  • Keze ügyetlen, nem tud ollóval bánni.
  • Nem szeret színezni, rajzolni.
  • Nem tud cipőfűzőt kötni.
  • Nem tudja, melyik a jobb és bal keze.
  • Gyakran elesik.
  •  Nem tud biciklizni, rollerezni.

A beszédjavító tagozaton folyó célzott fejlesztéssel, csökkenthető az iskolai nehézségek kialakulásának veszélye.

ELLÁTÁS JELLEMZŐI

Óvodai csoportok és osztályok

  • Kis létszámok (10-12 fős csoportok)
  • Lassított haladási ütem
  • Átmeneti iskoláztatás (egy tanévre szól)
  • Betűtanítás az olvasási nehézséget megelőző módszerrel (Meixner féle)
  • Iskolaotthonos oktatási rendszer
  • Informatikai eszközök (interaktív tábla, számítógépes fejlesztő programok) használata
  • Korszerű, játékos, egyedi fejlesztésű módszerek

Logopédiai fejlesztés

 

  • Egyéni vagy kétfős logopédiai csoportok
  • Intenzív foglalkozások a napirendbe építve
  • Részletes vizsgálatra épülő terápiák
  • Egyéni gyakorlófüzetek vezetése az otthoni gyakorlás segítésére

Kiegészítő terápia:

 

  • Kiscsoportos mozgásfejlesztés
  • alapozó terápia
  • labdaterápia
  • állatasszisztált terápia igény szerint